Ministerul Finanțelor (MF) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au publicat, pe site-urile proprii, un ghid pentru contribuabili care oferă informații esențiale pentru adoptarea și implementarea facturării electronice. Demersul are loc în contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024, pentru toate livrările de bunuri și prestările de servicii care au loc în România, realizate în relația business-to-business (B2B). „Standardizarea sistemului de facturare electronică la nivel internațional are beneficii semnificative în ceea ce privește reducerea fraudei TVA la nivel național și are drept principal scop reducerea pierderilor asociate cu evaziunea fiscală”, se menționează într-un comunicat al MF.
„Implementarea facturării electronice va contribui la sporirea transparenței, la monitorizarea precisă a tranzacțiilor și la raportarea în timp real către autoritățile fiscale. Acest instrument va consolida eforturile noastre de a proteja bugetul public și de a asigura o...Cititi articolul integral pe site-ul CECCAR